Istoria SAP – preluare

Va recomand un articol de Bogdan Cioc din BusinessMagazin despre istoria companiei SAP, infiintata in 1972 de  fosti angajati IBM, o mare companie germana din zona de software pentru business, mai putin mediatizata.

Istoria SAP este povestea celui mai puţin cunoscut dintre jucătorii majori de pe piaţa software a lumii, povestea unui succes european remarcabil într-o industrie larg dominată de companii americane. Este istoria a încă unei căi pe care cei de la IBM au început-o, dar au lăsat-o neexplorată, aşa cum au făcut cu calculatorul personal, de pe urma căruia au profitat din plin HP, Dell, Lenovo, Acer şi alţii, cu sistemele de operare PC, cale de care a profitat Microsoft, sau cu sistemele de baze de date relaţionale, de pe urma cărora a prosperat Oracle. Este, cum spune cineva, istoria eleganţei în design şi a intuiţiei tehnice, dublate în mod fericit de abilitatea în afaceri.

…………….

Provocările concurenţiale cele mai importante ale SAP sunt astăzi Oracle şi furnizorii de Software-As-A-Service – aplicaţii de business în cloud. Oracle şi-a extins încă de la mijlocul anilor 2000 strategia de creştere organică prin achiziţii externe şi a încorporat pe rând câţiva dintre concurenţii cei mai importanţi ai SAP din anii ’90. Furnizorii SaaS: Salesforce (CRM), Workday (ERP), SuccessFactors (HCM – Human Capitals Management), prin modelul lor de licenţiere bazat pe chirii lunare per utilizator, periclitează modelul tradiţional de licenţiere, bazat pe taxe de mentenanţă anuale. Ca răspuns la aceste provocări, în 2007 SAP a cumpărat, cu 6,8 miliarde de dolari, compania franceză BusinessObjects, lider pe piaţa produselor analitice de business intelligence, iar în 2010 a achiziţionat cu 5,8 miliarde de dolari compania americană Sybase, creân-du-şi astfel un nume pe piaţa sistemelor de baze de date relaţionale şi sperând astfel să atace piaţa tradiţională a Oracle, beneficiară a 90% din contractele de baze de date aferente unei instalări SAP. Iar în 2011 SAP a cumpărat compania americană SuccessFactors, plătind 3,4 miliarde de dolari şi făcându-şi astfel o prioritate din piaţa produselor cloud. Asta deşi, în mod ironic, modelul Software-As-A-Service nu este foarte diferit de modelul mainframe, de care SAP s-a străduit să se îndepărteze pe toată durata primilor săi douăzeci de ani de existenţă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *